اخبار و مقالات

​کفه قیمت قارچ بالا رفت
تاریخ انتشار : 1395/5/23 ساعت 09:54:17


کفه قیمت قارچ بالا رفت
۰۹:۰۳ (شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» عدم تولید قارچ دارویی در کشور با وجود رتبه هشتم تولید قارچ دنیا
» ارتباط قاچ با کاهش وزن
» عمان، قطر و عراق می‌توانند به بازار صادرات قارچ تبدیل شوند/ چین، رقیب ایران در بازار روسیه است

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ ایران گفت:گرمای شدید فصل تابستان و عدم تجهیز سالن های تولید به دمای مناسب و کاهش افت تولید موجب شد قیمت هر کیلو قارچ به مرز 8 هزار تومان افزایش یابد.

`محمدحسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ ایران  با اشاره به وضعیت قیمت قارچ در بازار اظهار داشت: با توجه به گرمای شدید فصل تابستان تولید قارچ افت فاحشی پیدا کرده به طوریکه تقاضا بر عرضه فزونی داشته است.
 
وی افزود: میانگین تولید روزانه قارچ سال گذشته 400 تن بوده که همواره پیش بینی می شد که این رقم امسال به 500 تن برسد ،این درحالیست که تنها براساس آمار موجود روزانه 100 تن معادل یک چهارم واقعی  تولید صورت گرفته است.
 
افشار با اشاره به قیمت قارچ در بازار گفت: گرمای شدید فصل تابستان و عدم تجهیز سالن های تولید به دمای مناسب و کاهش افت تولید موجب شد قیمت هر کیلو قارچ به مرز 8 هزار تومان افزایش یابد.
 
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ در خصوص پیش بینی تولید بیان کرد: با خنک شدن هوا و کاهش دما در ماه آتی پیش بینی می شود که تولید روزانه به حداقل 300 تن برسد که به دنبال افزایش تولید نرخ هر کیلو قارچ به 5 الی 6 هزار تومان تقلیل خواهد یافت.
 
وی با اشاره به صادرات قارچ تصریح کرد: عمده ترین صادرات قارچ کشور به عراق صورت می گیرد که متاسفانه به سبب گرمای شدید هوا و فرهنگ مصرف متوقف شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان،